Background Image

CURATARE FILTRU DPF si CATALIZATOARE

image

Automotive Garage

Din dorinta de a oferi o gama completa de servicii de calitate, orientate spre clientii nostri in cadrul Automotive Garage automobilul dumneavoastra poate beneficia de curatarea filtrului de particule DPF si catalizatoare. Daca de multe ori acest tip de problema cu care se pot confrunta automobilele (diesel) este tratat superficial sau nu se actioneaza direct catre factorul ce duce la infundarea completa a filtrului de particule, este necesar sa stiti ca o echipa de specialisti nu va neglija niciodata acest aspect.

In cadrul service-ului nostru masina dumneavoastra va fi supusa acestui proces daca este necesar, astfel ca in cel mai scurt timp problema va fi complet remediata.

Este esential sa tinem cont de cateva aspecte atunci cand automobilul personal are o astfel de problema tehnica. Specialistii nostri vor fi intodeauna pregatiti sa va comunice cu acuratete procedura aplicata cat si cauzele acesteia.De asemenea, intotdeauna veti primi indrumari pentru ca ulterior sa puteti preveni o astfel de neplacere.

image

Cum se infunda filtrul DPF?

De obicei, filtrele DPF se infunda atunci cand o masina diesel circula exclusiv sau preponderent in mediul urban, la viteze mici. Cand un sofer accelereaza pana la 1500 – 200 de ture in reprize scurte, filtrul nu are timp sa se curate si acumuleaza cenusa. Daca insa, cel putin o data pe luna, masina aceea ar iesi la drum intins, unde motorul sa mearga la peste 3000 rpm, filtrul s-ar incinge mai tare, regenerarea automata ar avea loc si s-ar curata mai usor, fara sa se ajunga la infundarea lui completa.

image

De ce nu se desfunda filtrul DPF?

Dupa ce, in filtrul de particule se acumuleaza o cantitate mare de cenusa, acesta nu-si mai poate face regenerarea obisnuita si trebuie curatat sau inlocuit. Dupa incaracrea filtrului de particule pana la punctul in care acesta nu se mai poate regenera este inutil sa mai mergeti in afara localitatii, sa mergeti turat, acesta nu se va regenera si tot ce veti face este sa fortati sistemul de evacuare si este posibil sa afectati si alte componenete.

image

Ce se intampla cand mergem cu filtrul DPF infundat?

O masina care merge cu filtrul DPF infundat va merge prost. Pentru ca gazele de evacuare nu mai au pe unde sa treaca in circuitul de esapament, fiind blocate de orificiile infundate ale filtrului DPF, calculatorul va acest lucru si va plasa masina in “safe mode” sau “limp mode”, adica va bloca trecerea de o anumita turatie, dar in care motorul merge, destul incat sa ajunga la service. Evident, aici vorbim de situatia in care se va aprinde martorul luminos in bord si nu sunt luate imediat m asuri, ca filtrul sa se regenereze. Ideea este ca, daca se va aprinde martorul “DPF infundat” , trebuie in cel mai scurt timp sa treci la regenerarea sau inlocuirea lui. Daca nu, masina va intra in mod de avarie si va consuma extrem de multa motorina.

Daca regenerarea filtrului nu se produce intr-un anumit interval de kilometri, cantitatea de particule poate depasi un prag critic care atrage dupa sine imposibilitatea regenerarii si infundarea acestuia. Alte cauze care duc la infundarea filtrului de particule:

-turbosuflanta defecta;
-supapa EGR blocata;
-sistem injectie defect;
-folosirea unui ulei de motor gresit;
-folosirea unui carburant de slaba calitate;
-senzori de temeratura si presiune diferentiala defecti.